Šolski otroški parlament

Učenci od 6. do 9. razreda so se v petek, 1. 3. 2024, zbrali v učilnici geografije na šolskem otroškem parlamentu in  razpravljali o duševnem zdravju. Učenci so se razdelili v tri skupine. Vsaka skupina je dobila določeno temo in na to so razpravljali. Prva skupina je razglabljala o virih pomoči v primeru duševne stiske. Menili so, da je v šoli doživijo otroci velik stres pred ocenjevanji. Našli so rešitev v tem, da bi vsak učenec imel »jokerja« in bi ga lahko uporabil, ko ne bi bil pripravljen ustno odgovarjati. Stres doživljajo tudi zaradi neizpolnjevanja zahtev staršev. Strah doživljajo tudi pred izpovedovanjem čustev. Rešitev k vsemu temu vidijo v tem, da učenec poišče pomoč pri starših, svetovalnih delavkah in pri osebi, ki ji lahko zaupa. Druga skupina je imela temo, kako okolje (družina, starši, mediji, vrstniki) vplivajo na posameznike. Pri družini je bilo izpostavljeno, da so zelo pomembni dejavniki, kot so podpora, razmerja v družini, prisotnost bolezni. Potrebna je povezanost, zaupanje ter pogovor. Tudi v šoli te lahko ne sprejmejo v družbo, zato se lahko obrneš na razrednika, svetovalno službo in se zaupaš. Glede medijev so mnenja, da imajo več negativnega vpliva kot pozitivnega, saj se nenehno primerjaš z drugimi, razvije se občutek nemoči, sramu … Potrebno  je delati na tem, da si zadovoljen sam s seboj. Tretja skupina je mnenja, da so spremembe za krepitev duševnega zdravja otrok mogoče. Pomembno pri tem je zajezitev medvrstniškega nasilja, zato je pomembno, da se učenci zaupajo razrednikom (pogovorne ure) ali svetovalni službi. Potrebno je hitro ukrepati in s tem uvesti strožje kazni. Izpostavljeno je bilo tudi, da je potrebno čim več razrednih ur izpeljati (vključiti spoznavne igre), da učitelji izbirajo skupine in da te motivirajo tudi ob slabih ocenah. Potrebna je pozitivna klima, vključitev pozitivnih misli …

Po razpravljanju je predsednica šolskega parlamenta Zala Mavrič odprla razpravo, pri kateri je vsaka skupina opredelila določen problem. Po opredelitvi je vsak posameznik komentiral in dodal, kar se njemu zdi prav.

Po debati in razpravljanju je predsednica predstavila delegate, ki bi nas zastopali na regijskem parlamentu v Logatcu. Med njimi so učenci demokratično izvolili novinarja in parlamentarce. Poleg predsednice Zale Mavrič so bile izvoljene še Neža Primc, Ana Primc, Nika Buletinac in novinar Sven Poles.

Uspešno zastopanje naše šole na regijskem parlamentu!

Več fotografij

                                                       Zapisala: Sven Poles (novinar) in Tanja Jenko Bratovič (mentorica)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost