ŠOLSKI OTROŠKI PARLAMENT
Učenci od 6. do 9. razreda so se v petek, 14. 3. 2025, zbrali v učilnici geografije na šolskem otroškem parlamentu in razpravljali o šolskem sistemu. Učenci so se razdelili v štiri skupine. Vsaka skupina je dobila določeno podtemo, o kateri so razpravljali.
Prva skupina je razglabljala o odnosih v šoli in sodelovanju. Poudarili so, da učitelji izgubljajo avtoriteto (premalo strogosti, učitelji ne ukrepajo, kljub številnim opozorilom hitro izgubijo pozornost učencev). Dodali so, da starši otroke zagovarjajo, namesto da bi sprejeli napake in jih kaznovali. Starši bi se mogli zato bolj osredotočiti na reševanje nasilja. Mnenja so tudi, da je večja težnost in odgovornost staršev, da naredijo več sami pri vzgoji svojega otroka. Učenci so še izpostavili, da se premalo dela v skupinah in da je premalo šol v naravi ter da bi se morali učitelji bolj fokusirati na slabše učence.
Druga skupina je imela podtemo učne vsebine in šola za življenje. Učenci so izpostavili, da je premalo praktičnega pouka, da je v šoli preveč obsežna snov in učenja na pamet. Dodali so še, da je preveč spraševanj naenkrat. Mnenja so bili tudi, da je premalo ur športa.
Tretja skupina se je pogovarjala o metodah in načinu poučevanja oz. učenja. Učenci so prišli do zaključkov, da je v šoli premalo učenja na prostem ter da se premalo dela po skupinah. Ugotovili so tudi, da spletna učilnica ni pri vseh predmetih urejena. Predlagali so več dopolnilnega pouka za učence, ki težje razumejo snov ter da bi se morali učitelji dogovarjati med seboj, da bi bila večja usklajenost med učitelji pri ocenjevanjih. Mnenja pa so bili tudi, da je premalo pozornosti namenjeno učencem, ki jim gre dobro, zato imajo predlog, da se ponovno uvede nivojski pouk.
O vrednotah in odgovornosti se je pogovarjala četrta skupina. Izpostavili so, da je premalo etike, filozofije oziroma premalo predmetov, ki se osredotočajo na čustvene sposobnosti. Dodali so še, da je premalo predmetov, pri katerih se razvijajo vrednote pri človeku.
Po razpravljanju je predsednica šolskega parlamenta Nika Buletinac odprla razpravo, pri kateri je vsaka skupina opredelila določen problem. Po opredelitvi je vsak posameznik komentiral in dodal, kar se njemu zdi prav.
Po debati in razpravljanju je predsednica predstavila delegate, ki bi nas zastopali na regijskem parlamentu v Cerknici. Med njimi so učenci demokratično izvolili parlamentarce. Poleg predsednice Nike Buletinac so bile izvoljene še Lara Vrh, Neja Buletinac in Tai Stanič. Razpravo pa je budno spremljal novinar Urban Iskra.
Uspešno zastopanje naše šole na regijskem parlamentu v Cerknici, ki bo potekal 1. 4. 2025!
Urban Iskra (novinar) in Tanja Jenko Bratovič (mentorica)


