Po Dolenjski

V torek, 18. 10. 2022, smo se učenci 9. a in 9. b razreda Osnovne šole Antona Žnideršiča odpravili na ekskurzijo na Dolenjsko.

Ko smo krenili iz avtobusne postaje, nam je učiteljica Gabi povedala, da bo naša prva postaja na Trubarjevi domačiji. Čeprav o Primožu Trubarju vemo že veliko, smo tam izvedeli tudi marsikaj novega. Ko smo prispeli na Trubarjevo domačijo v Rašici, smo naprej pojedli malico in nato nas je prijazna vodička sprejela ter nas odpeljala v muzej. Tam smo se posedli na klopi in zbrano poslušali, da smo lahko na koncu rešili delovni list. Najprej se nam je vodička predstavila in nato je začela s temo in tudi nam postavila nekaj vprašanj. Kot zanimivost nam je povedala, da je imel tri žene, ker mu je prva umrla med porodom, druga pa je imela kugo. Ko nam je razlagala, nam je tudi pokazala poslikana okna, na katerih so bili znani protestanti. Nato nam je pokazala tudi doprsni kip Trubarja in knjigi Abecednik ter Katekizem.

Naslednja postaja je bil grad Turjak. Tam smo izvedeli več stvari o Prešernovi pesmi Turjaška Rozamunda. Vodič nam je na koncu po ogledu gradu pokazal še ječo, kamor so dali ujetnike. Pred ječo je visel okostnjak, ki se je premikal in ob tem nam je vodič povedal, kako so v tistem času z nožem rezali kožo na človeku in ta je tudi preživel. Ko smo stopili v ječo, je bilo grozno! Zapornike so spustili in jim potem pod pretvezo, da bi šli ven iz nje, spustili vrv nazaj dol, da je tisti ujetnik še bolj padel in se poškodoval.

Po tej postaji smo odšli na Jurčičevo domačijo, na Muljavo. Ko smo prišli tja, smo se usedli za mize in počakali, da prideta vodički in čez nekaj časa sta prišli. Nato smo šli do lesene hiše, kjer je živel Krjavelj, oseba iz Jurčičevega romana Deseti brat. Tam so učenci iz 9. b razreda prebrali odlomek iz tega romana. Nato smo se razdelili v dve skupini: A razred in B razred. Vsak razred je s svojo vodičko odšel na ogled preostale domačije.

Naša predzadnja postaja je bila Stična, kjer smo si ogledali samostan. Najprej pa smo šli na delavnico pisanja protogotice. Tam smo se posedli za mize. Poslušali smo razlago, kako bomo to napisali na liste, ki so bili tam že pripravljeni. Ko nam je razložil, kako se to uporablja, smo začeli pisati. Ko smo končali, nas je prejel drugi vodič in z njim smo si odšli pogledat celoten samostan in cerkev. Ko smo vstopili v samostan, nam je vodič povedal, da je v tem samostanu samo deset menihov. Nato smo prišli do jedilnice, kjer nam je povedal, da menihi med jedjo ne govorijo, ampak jedo v molitvi. V cerkvi smo si lahko vzeli telefone in naredili kakšno sliko. Po koncu razlage smo se zbrali z B razredom in tam odšli še do muzeja. Tam so bili razstavljeni Stiški rokopisi, ki so nastali v 14. stoletju, in ogledali smo si tudi, koliko različnih kelihov je bilo. Po tej postaji pa smo šli še v McDonald’s, ker so nam učiteljice in tudi šofer se je s tem strinjal, da če bomo pridni, da bomo lahko šli. In seveda smo bili, saj smo si želeli vsi tak lep zaključek dneva.

Več fotografij

Lara Gašperšič, 9. a

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost