Pred informativnimi dnevi: Intervju s študentko
V okviru izbirnega predmeta Šolski radio smo med drugim pripravili intervjuje z različnimi osebami. Pred informativnim dnevom objavljamo zanimiv intervju Andreje želodec z našo nekdanjo učenko Emanuelo La Cognata.
Emanuela La Cognata je študentka pedagoške fakultete v Ljubljani in bivša učenka naše šole. Obiskovala je gimnazijo Ilirska Bistrica, zato smo jo povabili na intervju glede odločanja za srednje šole.
- Kako bi svetovala letošnjim devetošolcem in bodočim devetošolcem glede vpisa v srednje šole?
Sama prav dobro vem, da je izbira srednje šole lahko stresna. Ko vpisuješ izbrano srednjo šolo v prijavni obrazec, si v dvomih, ali si se pravilno odločil. Pomembno je, da si prej sestaviš seznam šol, ki te zanimajo. O njih in njihovem predmetniku si prebereš na internetu, poleg tega pa je pomembno tudi to, da se udeležiš informativnih dni. Tam izveš največ o šoli, ki te zanima, sploh iz prve roke, saj šolo predstavljajo predvsem tamkajšnji dijaki. Če vas kaj še dodatno zanima, na primer o tem, kakšen je odnos profesorjev, so tam, da vam odgovorijo na vaša vprašanja. Sprašujte vi, ne vaši starši, saj boste vi obiskovali srednjo šolo. Zadnje poglavje osnovne šole je težko, vendar ne smete obupati in morate slediti svojim sanjam in ciljem.
- Kaj je tebi pomagalo pri odločitvi za srednjo šolo?
Ključna komponenta je bila ta, da sem nekako vedela, na katero fakulteto želim in na podlagi pogojev za sprejem sem se odločila za gimnazijo.
- Ali priporočaš, da učenci nadaljujejo šolanje v srednji šoli, pri kateri bi lažje dobili delo, ali pri kateri jih delo veseli?
Podpiram odločitev, ki je usmerjena v lastno veselje. Vendar moraš pri tem tudi upoštevati druge dejavnike (možnost nadaljnje izobrazbe, možnost zaposlitve …). Mogoče najdeš šolo, ki ti da oboje.
- Zakaj si se odločila za Gimnazijo Ilirska Bistrica?
Iskreno – ker rada spim. To pomeni, da se mi ni bilo treba zgodaj vstajati in pozno prihajati domov. Za sam gimnazijski program sem se odločila na podlagi nadaljnjega študija, kot sem že omenila. Za lokacijo pa zaradi bližine. Ni se mi zdelo potrebno obiskovati gimnazijo v Ljubljani, ker naj bi bile boljše, saj po štirih letih pišeš isto maturo.
- Zakaj si se odločila za nadaljnje šolanje na pedagoški fakulteti?
V gimnazijskih letih sem bolj začela odkrivati svet in sebe. Če bi me v 1. letniku vprašali, na katero fakulteto se bom vpisala, bi odgovorila, da na filozofsko. Ob spoznavanju sebe, ustvarjanju identitete pa sem ugotovila, da obožujem delo z otroki. Po pogovoru s šolsko psihologinjo, sem tako začela razmišljati o učiteljskem poklicu in se vpisala na pedagoško fakulteto v Ljubljani.
- Kakšno se ti zdi šolanje na pedagoški fakulteti?
Zanimivo in pestro. Imamo raznolik program in vsebine, ki jih obravnavamo, me zanimajo. Najljubša pa mi je pedagoška praksa, ko se tudi sami preizkusimo kot učitelji in s tem nabiramo izkušnje.
- Odločila si se za študentski dom. Zakaj?
Ker me je zanimalo, kakšno je življenje v študentskem domu. Poleg tega, pa se moj dom nahaja le nekaj minut stran od fakultete.
- A imaš še vedno stike z bivšimi sošolci?
Da, z najbližjimi sošolci z gimnazije. Večkrat se dobimo na kavici in se pogovarjamo na socialnih omrežjih. Ostale pa srečam na vlaku ali na ulici. Nekatera prijateljstva se obdržijo, druga pa žal ne.
- A imaš kdaj domotožje, glede na to, da je to tvoje drugo leto v Ljubljani?
Ne, ker vem, zakaj sem tam. Želim dokončati študij. Poleg tega pa vsak konec tedna pridem domov in se dobim s prijatelji.
Andreja Želodec, 9. a