Dan naravoslovnih dejavnosti v 5. a

Torek, 29. 1. 2019, je bil v 5. a razredu dan naravoslovnih dejavnosti. Že dan prej nas je učiteljica razdelila v štiri skupine in nam naročila, kaj moramo prinesti od doma, da bomo imeli vse potrebno za izvedbo poskusov.

Vsi navdušeni in polni pričakovanj smo prišli v šolo že pol osmih zjutraj. Posedli smo se po skupinah, učiteljica nam je razdelila učne liste z navodili in začeli smo z delom.

V dveh skupinah smo delali poskus na temo pitne vode. Potrebovali smo dva kozarca, dve cedilci in dva papirnata robčka. Na prvi kozarec smo dali samo cedilce. V cedilce, ki smo ga postavili na drugi kozarec, pa smo dali filter – dva papirnata robčka. Skozi vsako cedilce smo v kozarec prelili nekaj kalne vode. Ugotovili smo, da je v  kozarec s filtrom pritekla bolj čista voda.

Z vodo smo delali še poskus, pri katerem smo potrebovali cedilce, papirnata robčka, več kozarcev, mivko in črnilo. V prvi kozarec smo nalili vodo in jo pomešali z nekaj mivke. Zmes smo prelili skozi cedilce – mivka je ostala na papirnatem robčku v cedilcu, v kozarec pa je pritekla čista voda. V drugi kozarec smo nalili vodo in jo pomešali z motornim oljem. Zmes smo prelili skozi cedilce, v kozarec je pritekla obarvana voda, na filtru je ostalo olje. V nadaljevanju smo v vodo primešali motorno olje in milo ter zmes prelili skozi cedilce obdano z robčkoma. V kozarec je pritekla čista voda. Naučili smo se, da milo očisti motorno olje. Na koncu smo v vodo primešali črnilo in vsebino prelili skozi cedilce – v kozarec je pritekla obarvana voda, nekaj barve pa je ostalo tudi na filtru.

V eni skupini so učenci delali poskus z naslovom Prst je zmes. Potrebovali so tri plastenke, tri različne vrste prsti, merilni valj in štoparico. V vsako plastenko so do enake višine natresli različne vrsti prsti – ilovnato, peščeno in gozdno. Nato so v vsako plastenko posebej do vrha nalili vodo in izmerili, koliko vode priteče v merilni valj v določenem času. Najhitreje je voda pritekla skozi peščeno plast. Tako smo ugotovili, katera prst je bolj prepustna.

Zadnji poskus se je imenoval Iz morja v oblake. Za ta poskus smo potrebovali vodo, alkohol, aceton in tri kose vate. Učenci so vsak kos vate posebej pomočili v posamezno tekočino in z njim potegnili 50 cm dolgo črto po šolski klopi. Nato so začeli meriti, v kolikem času bo tekočina na klopi izhlapela. Najhitreje je izhlapel aceton, sledil mu je alkohol, najdlje pa je hlapela voda.

Poskuse smo delali tri šolske ure, ki so mi zelo hitro minile. Tak način učenja je zabaven. Mislim, da bi pouk lahko večkrat potekal na podoben način. Stvari, ki jih vidimo in sami poskusimo, gredo lažje v naše možgančke.

Špela Baša, 5. a

Več fotografij

 

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost