Projekt MobiTour
Cilj projekta MobiTour je zmanjšanje emisij ogljika z izboljšanjem trajnostne mobilnosti na čezmejnem območju. Poleg tega si MobiTour prizadeva spodbujati večjo povezanost med obalnimi turističnimi območji ter tistimi iz kraškega zaledja. Informiranje in ozaveščanje preko izvedbe kviza o trajnostni mobilnosti je namenjeno osnovnošolcem 4. in 5. razredov, aktivnosti pa so potekale v italijanskih in slovenskih šolah. V ta projekt je bila v okviru Parka Škocjanskih jam povabljena tudi naša šola.
V projektu smo sodelovali učenci obeh 4. in 5. razredov. Poleg številnih slikovnih materialov smo učiteljice uporabile tudi druge ustrezne načine komunikacije, da so se učenci lahko vključili tudi v teoretične vsebine.
Učiteljica Damjana Benigar Kaluža
Naša učiteljica nas je prijavila v zanimiv projekt MobiTour INTERREG. Namen projekta je bil, da bi se tudi mi, učenci, seznanili z učinkom tople grede ter začeli prispevati k bolj čistemu okolju. Z izkušnjami, ki smo jih dobili v tem projektu, bomo odraščali, hkrati pa bomo to znanje prenašali tudi na svoje družine. Všeč mi je bilo, da bodo naše ideje lahko prispevale k spremembam za boljše življenje na Zemlji. Končna dejavnost tega projekta pa je bil zabaven kviz, ki smo ga reševali vsi učenci.
Kako je potekalo naše delo?
Najprej smo se razdelili v skupine. Vsaka skupina je izdelala relief neke pokrajine: dolino, grič, hrib, goro … Na podlago smo prilepili škatlice in tulce ter oblikovali relief. Maketo smo prekrili s servieti in pobarvali s tempera barvami. Šele ko se je barva posušila, smo presenečeni in zadovoljni zagledali, kako čudoviti so ti izdelki. Naredili pa smo tudi plakate, na katere smo narisali, kaj vse onesnažuje naš planet Zemljo. Učiteljica nam je razložila, kaj pomeni učinek tople grede, pogledali smo si tudi nekaj posnetkov segrevanja Zemlje.
Temu pa je sledil najbolj zabaven del našega projekta – snemanje filmčka o učinku tople grede. Naše reliefe smo zložili na kup, štirje učenci so držali platno (zaveso), ki je predstavljala zaščito Zemlje. Vsak učenec si je v naročje položil kup smeti in ko je učiteljica dala znak, smo jih vrgli na reliefne površine in zaščitno platno se je počasi spuščalo … V prvem delu je v filmčku mirna in lepa glasba kot simbol čiste in neonesnažene narave, ko pa smo planet Zemljo zasipali s smetmi, je bila v ozadju glasna in srhljiva glasba. Ker je učiteljica pozabila pritisniti gumb za snemanje, smo morali ponoviti vajo. Meni je bil ta dan zelo lep in zelo zabaven. Želim si še kdaj sodelovati v takem projektu.
Vana Šircelj, 5. a