Skrivnostna škatla na konferenci učiteljev naravoslovnih predmetov
26. in 27. oktobra 2017 je v organizaciji Zavoda RS za šolstvo potekala 4. medgeneracijska konferenca učiteljev naravoslovnih predmetov, ki je bila v kongresnem centru Laško. Letošnji naslov konference je bil Sprašujem, raziskujem in ustvarjam.
Poudarek je bil na aktivnem, na učenca osredotočenem pouku in vključevanju raznolikih naravoslovnih dejavnosti učencev (posebej eksperimentalnega, praktičnega in terenskega dela), uporabi izobraževalnih lističev Scientix NA-MA itd. Predstavljene so bile aktualne novosti na področju naravoslovnih predmetov in njihovega učenja in poučevanja. Posebna pozornost je bila usmerjena na vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj (VITR), motivacijo in odnos do naravoslovja ter vključevanju umetnosti v naravoslovje iz STEM (Science, technology, engineering, and mathematics) v STEAM (Science, technology, engineering, art and mathematics).
Spremljajoča dejavnost na konferenci pa je bila tudi razstava Prepletimo naravoslovje in umetnost. Programski odbor konference je pogledal naše predstavitveno gradivo in fotografije in se odločil, da nas povabi, da sodelujemo na razstavi.
V mesecu septembru in oktobru smo imeli v 5. a razredu malo drugačen pouk matematike, saj smo združili cilje matematike, naravoslovja in ekologije ter likovne umetnosti. Tako so postopoma začeli nastajati izdelki iz odpadne embalaže, ki smo jih pobarvali, poslikali in okrasili po lastni zamisli ter jih poimenovali Škatla skrivnosti. Poleg usvajanja pojmov iz matematike smo izvajali veliko praktičnega dela, izdelali smo plakat in napisali knjigo, obiskovali smo učilnico na prostem, med seboj smo se veliko družili in zabavali ter izmenjevali svoje izkušnje. Učencem je bil tak način pouka zelo prijeten in na svoje delo so bili zelo ponosni. Po končanem delu so opisali postopek izdelave. V evalvaciji pa so zapisali, kaj so se iz tega projekta naučili, kako so se počutili in kaj bi spremenili. V nadaljevanju si lahko preberete, kako je nastajala Škatla skrivnosti.
Učiteljica: Damjana Benigar Kaluža
POSTOPEK: Najprej vzemi prazno škatlo za čevlje. Na list papirja obriši posamezne dele škatle in jih izreži. Potem jih prilepi nanjo. Vse dele pobarvaj s poljubnimi barvami. Nato zmešaj barvo za pleskanje in lepilo ter škatlo še enkrat pobarvaj. Barvo posuši s sušilnikom za lase, da se ti pojavijo lepe razpoke. Da se bo škatla svetila in bo gladka, jo še polakiraj. Na koncu škatlo okrasi. Bodi zelo natančen in strpen. Tu je delo končano.
KAJ SEM SE NAUČILA? Iz geometrije sem se naučila: da je miza ravnina, škatla je model kvadra, ki je telo, kvader se od kocke razlikuje po tem, da ima kocka vse robove enako dolge, kvader pa ne, kvader ima 6 mejnih ploskev, 8 oglišč in 12 robov.
Iz likovnega pouka sem se naučila, da moram za lep izdelek biti strpna in natančna. Iz stvari, ki jih najdem doma, lahko naredim pravo umetnijo. Ko nekaj izdelujem, moram paziti na to, kakšne barve in koliko jih uporabim.
KAKO SEM SE POČUTILA? Ko sem izdelovala škatlo, sem se počutila odlično, a hkrati zaskrbljeno, saj me je bilo strah, da bom kaj naredila narobe. Všeč mi je bilo, ko smo škatlo okraševali, saj smo lahko uporabili svojo domišljijo. S to škatlo sem dobila veliko idej. Doma bi lahko okrasila cvetlični lonček ali ogledalo. Doma narejeni izdelki so tudi odlično darilo za bližajoče se praznike.
Več fotografij Rebeka Štemberger, 5. a